11. april 2014

Ting

Trodde aldri at jeg kom til å skryte av Ikea her på bloggen. Men hvis du tilfeldigvis er en tur innom der, anbefaller jeg å vurdere innkjøp av to ting: bakematten og det enkle settet med to hvite bakeboller.

Den lille bollen er perfekt til å mate surdeigsstarteren i, og den store perfekt til deig. Dessuten får de akkurat plass på kjøkkenvekta (har et par boller som er altfor breie nederst), og er passe glatte inni (dermed enkle å vaske). Og jeg har faktisk sjekket flere butikker her i Kongsberg på forhånd.

Nå har jeg en god gammeldags respatex-benkeplate, så det er ikke noe farlig å ha deigen på den. Har du derimot noe så bakefiendtlig som heltre, kan det være kjekt med en bakematte. Er deigen veldig klissete, sitter den litt fast likevel, men de fleste deigene jeg har prøvd på den, har løsnet fint. Enkelt å rengjøre blir det også.

Noen ganger kan ting hjelpe til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar